World Health Organization (WHO)
De WHO-code heet voluit de ‘Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk’.

Waarom WHO-Codes?
Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.
Amning & WHO-Code:
De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving. Lactatiekundige praktijk Amning houdt zich aan de WHO-code in de meest uitgebreide vorm en onderschrijven de WHO-code van harte. Daarom werkt Lactatiekundige praktijk Amning alleen maar met merken en producten van bedrijven die zich ook aan de WHO-code houden. Dit is de reden dat er voor sommigen merken geen reclame wordt gemaakt.
Doel WHO-Code:
- Borstvoeding beschermen en bevorderen.
- Dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen.
- Dat vervangingsmiddelen voor moedermelk – wanneer nodig – juist worden gebruikt.
- Dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd.